Informácie pre spotrebiteľov
Všeobecné ustanovenia
Tieto informácie pre Spotrebiteľov
sú vydané podľa § 3 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri
predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku
alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v znení
neskorších predpisov (ďalej len "Zákon č. 102/2014 Z. z.").
Predávajúcim je spoločnosť B-pet, s.r.o., so sídlom
Kráľová pri Senci 857, 900 50 Kráľová pri Senci, IČO: 47 225 271, ktorá je
zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, odd.: Sro, vložka
číslo: 90367/B, tel. č.: 0903 452 679, e-mail: obchod@zoohotelshop.sk. Adresa Predávajúceho, na ktorej môže Spotrebiteľ uplatniť reklamáciu
Tovaru, podať sťažnosť alebo iný podnet, je adresa sídla Predávajúceho uvedená
v predchádzajúcej vete.
Obsah pojmov, ktoré sú uvedené v týchto informáciách veľkým začiatočným
písmenom, je definovaný vo Všeobecných obchodných podmienkach elektronického
obchodu na Portáli www.zoohotelshop.sk (ďalej len "Všeobecné podmienky").
Platobné podmienky a dodacie podmienky
Platobné podmienky platné všeobecne
pre všetky Kúpne zmluvy uzatvárané prostredníctvom Portálu www.zoohotelshop.sk sú uvedené v čl. 4 Všeobecných podmienok. Ak sú na Portáli www.zoohotelshop.sk pri jednotlivom Tovare uvedené iné platobné podmienky, rozhodujúce sú
platobné podmienky uvedené pri tomto Tovare.
Dodacie podmienky, vrátane lehoty dodania Tovaru, platné všeobecne pre všetky
Kúpne zmluvy uzatvárané prostredníctvom Portáluwww.zoohotelshop.sk sú uvedené v čl. 5 Všeobecných podmienok. Ak sú na Portáli www.zoohotelshop.sk pri jednotlivom Tovare uvedené iné dodacie podmienky, rozhodujúce sú
dodacie podmienky uvedené pri tomto Tovare.
Informácie o práve Spotrebiteľa odstúpiť od Kúpnej zmluvy
Spotrebiteľ je oprávnený aj bez
uvedenia dôvodu odstúpiť od Kúpnej Zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru.
Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy v listinnej
podobe alebo v podobe zápisu na inom Trvanlivom nosiči (napríklad listom
zaslaným poštou na adresu sídla Predávajúceho či e-mailom na kontaktné údaje
Predávajúceho uvedené v čl. I). Na odstúpenie od Kúpnej zmluvy možno použiť aj
formulár, ktorý je prístupný na Portáli www.zoohotelshop.sk. Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy je zachovaná, ak Spotrebiteľ zašle
oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy pred tým, ako
uplynie lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy.
Ak Spotrebiteľ odstúpi od Kúpnej zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie Tovaru
Predávajúcemu, prípadne aj náklady na vrátenie Tovaru, ktorý vzhľadom na jeho
povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
Po odstúpení od Kúpnej zmluvy Predávajúci vráti Spotrebiteľovi všetky platby,
ktoré Spotrebiteľ uhradil v súvislosti s uzavretím Kúpnej zmluvy, najmä kúpnu
cenu vrátane nákladov na doručenie Tovaru Spotrebiteľovi. Platby budú vrátené
bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bude Predávajúcemu
doručené oznámenie Spotrebiteľa o odstúpení od Kúpnej zmluvy. Ich úhrada bude
uskutočnená bankovým prevodom na účet Spotrebiteľa, ak Spotrebiteľ pri
objednávke Tovaru zvolil možnosť úhrady kúpnej ceny bankovým prevodom, alebo
poštovou poukážkou, ak Spotrebiteľ pri objednávke Tovaru zvolil úhradu kúpnej
ceny dobierkou, v prípade že Spotrebiteľ výslovne nesúhlasil s iným spôsobom
platby. V prípade, ak Spotrebiteľ v oznámení o uplatnení práva na odstúpenie od
Kúpnej zmluvy uviedol číslo bankového účtu, na ktorý požaduje úhradu ním v
súvislosti s uzavretím Kúpnej zmluvy vynaložených platieb, ich úhrada bude
uskutočnená bankovým prevodom na tento účet. Platba za zakúpený Tovar bude
Spotrebiteľovi uhradená bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov. Platba za
zakúpený Tovar bude uhradená Spotrebiteľovi až po doručení vráteného Tovaru
späť na adresu Predávajúceho alebo po predložení dokladu preukazujúceho
zaslanie Tovaru späť, podľa toho, čo nastane skôr. Tovar je potrebné doručiť
poštou Predávajúcemu na adresu sídla uvedenú v čl. I týchto Informácií.
Spotrebiteľ zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty Tovaru v dôsledku
zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy,
vlastností a funkčnosti Tovaru.
Spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy v prípadoch podľa § 7
ods. 6 Zákona č. 102/2014 Z. z., najmä nie je oprávnený odstúpiť od Kúpnej
zmluvy, predmetom ktorej je:
1. predaj Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorého
ochranný obal bol po dodaní porušený,
2. predaj Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je
vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov,
3. predaj Tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu
po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
4. predaj Tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zničeniu alebo
skaze.
Bližšie informácie o podmienkach a
postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy sú uvedené v čl. 8
Všeobecných podmienok.
Informácie uvedené v tomto bode sa neuplatňujú na Kúpne zmluvy definované v čl.
12 Všeobecných podmienok.
Informácia o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií Spotrebiteľov
Podmienky uplatňovania a vybavovania reklamácií sú uvedené v čl. 7 Všeobecných podmienok a v Reklamačnom poriadku.
Informácia o postupoch uplatňovania a vybavovania sťažností a podnetov Spotrebiteľov
Spotrebitelia sú oprávnení podávať Predávajúcemu sťažnosti a podnety:
- poštou na adresu B-pet, s.r.o., Kráľová pri Senci 857, 900 50 Kráľová pri Senci,
- e-mailom na adresu: obchod@zoohotelshop.sk,
- telefonicky na tel. č.: 0903 452 679 (v pracovných dňoch od 8.30 do 17:00),
- využitím kontaktného formulára uverejneného na Portáli zooprodukty.sk.
Každé podanie musí byť dostatočne určité, aby z neho vyplývali najmä nasledovné informácie:
- identifikácia Spotrebiteľa (meno a priezvisko, bydlisko Spotrebiteľa, e-mailový alebo telefonický kontakt na Spotrebiteľa),
- stručný a výstižný popis skutočností, ktoré sú predmetom sťažnosti alebo podnetu, vrátane informácií potrebných na ich prešetrenie.
Predávajúci sa snaží vybavovať sťažnosti a podnety Spotrebiteľov priebežne v čo možno najkratšom čase, s prihliadnutím k okolnostiam spojeným s ich prešetrovaním. Sťažnosti sa spravidla vybavujú do 60 dní od doručenia úplnej sťažnosti a v zložitých prípadoch do štyroch mesiacov od doručenia úplnej sťažnosti. O vybavení sťažnosti alebo podnetu Predávajúci informuje Spotrebiteľa spôsobom, ktorý je s ohľadom na vybavenie veci vhodný a účelný.
Podania, ktoré nespĺňajú kritéria sťažnosti alebo podnetu a neobsahujú požadované náležitosti pre ich prešetrenie, prípadne Spotrebiteľ neposkytne v požadovanom rozsahu a stanovenej lehote súčinnosť, nepodliehajú režimu vybavovania podľa tohto postupu. Za oprávnené podania sa považujú len tie prípady, v ktorých sa Spotrebiteľ domáha ochrany práv alebo právom chránených záujmov, pretože došlo k ich porušeniu alebo ohrozeniu alebo upozorňuje na konkrétne nedostatky, vrátane porušovania zmluvných podmienok, prípadne právnych predpisov, resp. prejavuje nespokojnosť s činnosťou eventuálne nečinnosťou Predávajúceho.
Informácia o možnostiach a podmienkach riešenia spotrebiteľského sporu prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov je uvedená v čl. 11 Všeobecných podmienok, s výnimkami uvedenými v čl. 12 Všeobecných podmienok.
V Kráľovej pri Senci dňa 15.01.2024
B-pet, s.r.o.
Brigita Bombilaj
konateľ